Tuesday 8 January 2013

Kau Aku Punya! (bab 5)






BAB 5

PINTU bilik dikuak perlahan-lahan. Tak mahu kasi ada bunyi sikit pun. Takut akan mengejutkan ‘sang puteri’ daripada tidurnya. Err…tapi kenapa aku jalan terjengkit-jengkit ni? Soalnya di dalam hati. Kepala digaru walaupun tak gatal. Serupa macam penyamun dah!
Langkah kaki terhenti apabila manusia yang dibungkus di dalam comforter itu mula bergerak-gerak. Air liur ditelan beberapa kali. Oksigen disedut sebanyak yang mampu. Wahh,dugaan apakah ini?!! Kalau tak kerana mak su tak adanya dia mengada-ngada nak masuk ke bilik Medina. Kalau tak kerana mak su juga tak adanya dia tercungap-cungap macam orang semput. Jantungnya berdetak laju ketika ini.
Mak su merupakan satu-satunya saudara yang amat disayanginya. Dari kecil sehingga ke besar panjang macam ni mak su yang paling rapat dengannya. Daddy dan mummy selalu sibuk dengan urusan duniawi maka hanya dengan mak su dia bermanja. Tapi tak bermakna dia tak okey dengan daddy dan mummy malah hubungan mereka juga sangat akrab. Cuma mak su garang!
Iman yang tersedia lemah semakin rapuh melihat tayangan 18sx di depannya. Perempuan ni pun satu,dah tahu nak pakai macam ni kuncilah pintu! Dalam rumah ni bukan ada perempuan aje,lelaki pun ada. Dibuatnya pak su yang masuk macam mana? Dan sekarang tinggal dia dan Medina aje dalam rumah semi-D dua tingkat ini. Pak su,mak su dan Mesya sebelum maghrib lagi dah keluar kerana ingin menghadiri jemputan majlis perkahwinan anak kepada kenalan pak su di Putrajaya. Macam-macam boleh jadi bila berdua macam ni!
Sedar tak sedar dirinya sudah berada di penjuru katil. Botol minyak gamat digenggam sekuat yang boleh. Serba-salah ingin memandang gadis di depannya itu. Masa dia jalan ke katil tadi pun matanya dipejam rapat-rapat. Dengan diri sendiri pun dia tak percaya saat ini. Ditambah lagi status mereka berdua yang memang membolehkan dia menyentuhnya malah digalakkan lagi. Dia bukannya budak kecil yang tak faham apa-apa mengenai hukum-hakam munakahat. Lagipun silibus tingkatan 5 hampir separuh daripada buku teks tentang munakahat sahaja. Jadi nak berlakon macam tak tahu apa-apa memang tak boleh laaa…
“Ehemm!” Ameer berdehem perlahan.
Nafas ditarik sedalam-dalamnya. Lagi cepat buat lagi cepat dia boleh beredar daripada bilik yang menyesakkan dadanya itu.
Penutup botol minyak gamat dibuka. Perghh… Baunya sangat menusuk ke kalbu! Al-maklumlah,bilik ada air-cond. Medina yang sedang nyenyak tidur tidak terkesan langsung dengan bau minyak gamat tersebut. Baju Medina diselak.
Terpempan sekejap dia dengan apa yang dilihatnya. Ada kesan jahitan yang agak panjang pada bahagian tepi pinggang Medina. Panjangnya ada jugalah dalam dua inci setengah. Terus riak wajahnya berubah. Dia pasti parut kekal itu disebabkan kes itu. Rasa bersalah terus-terusan menerpa diri. Rasa amarah,geram,benci,bersalah,lemah semuanya bercampur-baur tika ini. Jika waktu boleh diulang,diputar ke masa lalu tidak akan sesekali dia akan mendekati budak perempuan yang bernama Medina Qairina. Tidak akan sesekali akan dia berkawan baik dengan kanak-kanak perempuan yang teletahnya sangat mencuit tangkai hati dia.
Melihatkan Medina yang mengalihkan badan cepat-cepat Ameer menuang sedikit minyak gamat ke atas telapak tangannya dan terus ditekup ke pinggang Medina. Tak semena-mena ‘sang puteri’ terjaga daripada tidur. Terkejut tahap giga Medina. Terkeluar jeritan kecil dari mulutnya. Serentak dengan itu dia terduduk tapi disebabkan keadaan pinggang yang masih sakit pergerakannya agak terbatas.
Ameer mula buat muka seriusnya. Cuba mengawal riak wajah daripada dikesan oleh Medina. Matanya dingin. Sedingin ais,malah mungkin lebih dingin daripada ais. Cara dia memandang Medina tak ubah macam nak tembus! Ditolak kasar badan Medina supaya kembali ke pembaringan. Terbeliak mata Medina. Tangan ditekup ke dada dan mulutnya gagap ingin meluahkan apa yang terbuku di fikiran. Nak melawan tak terdaya. Nak menangis lagilah tak!
Di bibir Ameer mula dihiasi dengan senyuman nipis namun sinis. Kepalanya mula berdetik perkara-perkara yang bukan-bukan. Tak lain tak bukan, nak menyakat Medina lah tu. Selama ni berlagak kuat aje. Hah,sekarang ambik kau! Hatinya mula terdetik nakal.
“Ap…apa yaawww!!!!”
Gelak besar Ameer. Ditekannya pinggang Medina sampai mengering kesakitan. Dahlah lebam…
“Sakit tau!!” sob sob…
Habis semua bantal atas katilnya dibaling ke arah Ameer yang cuba untuk keluar dari bilik itu. Tapi tiada satu pun mengenai Ameer. Sempat lagi tu dia jelir lidah pada Medina. So childish!!



"MORNING!!"
Morning sweetheart! Sakit lagi tak?”
“Sakit.” Jawab Medina dengan mulut yang penuh dengan sandwish buatan Encik Rasyid. Sedap. Pak su memang terbaik!
“Eh,Ameer tak sapukan ubat ke malam tadi?” Puan Melissa memandang Ameer pelik. Kan ke dah suruh…
“Dah sapu dah.” Jawab Ameer.
“Baru sekali sapu tak kan terus baik. Awak ni…” Back up Encik Rasyid.
“A’ah, betul jugak tu. Takde apa-apa yang jadi kan malam tadi?
Gilos tak ada apa-apa yang jadi? Mestilah ada mak su oii… Cuma taklah seteruk mana. Tapi kalaulah dia tidur mati malam tadi,entah apa yang jadi agaknya. Dengan baju tidur yang gabak dan seluar pendek paras peha. Gggrrr…tak sanggup nak bayang.
“Jadi apa?” suaranya dikawal supaya kedengaran lebih natural.
“Jadi macam-macamlah. Kan korang ni pantang jumpa,sorang macam anjing,sorang macam kucing. Sikit-sikit nak gaduh.” Perli Puan Melissa. Keluar dah aura singa dia.
Encik Rasyid hanya tersengih mendengar perlian isterinya. Medina juga. Mula datang idea untuk mengusik si mata kail.
Ngahahaha!! Gelaknya di dalam hati.
“Hmm… Nana kucing kan? Sebab Nana comel. Tak mahulah Nana jadi anjing tu. Anjing kan najis mughallazah. Euww…” Mukanya dikerut-kerutkan.
“Habis tu aku ni anjinglah?!” Marah Ameer.
“Siapa kata?”
“Dah kau kucing,aku mestilah anjingnya.”
See! Sekarang siapa yang cakap diri dia anjing?” Saja Medina memprovokasi Ameer.
“Dah,dah. Asyik gaduh aje. Nak kahwinkan dah memang kahwin pun korang ni. Tak tau dah mak su nak buat macam mana lagi dah.” Geleng kepala Puan Melissa. Nak kata Ameer dengan Medina ni tak pernah kenal memang tipulah. Dulu kemain lagi…

“Ni siapa ni?” Soal mama ketika ingin menjemput Medina di depan sekolah tadika.
“Kawan Nana.”
“BFF lah!” Bentak Ameer.
“Hehe… Sorry. Ni BFF Nana.” Sengihnya.
Best Friend Forever ye?” Tanya mama lagi.
Ameer dan Medina menggeleng. Eh…??
“Boyfriend Forever.” Jawab Medina.
Pecah ketawa Puan Dahlia. Kecik-kecik dah pandai dah budak-budak ni.



YANG paling suka melayan karenah mereka adalah mak su Ameer,Puan Melissa. Err…tapi masa tu masih lagi ‘cik’ belum masuk ke dunia ‘Puan’ lagi. Sejak itu kedua-dua keluarga Ameer dan Medina mulai rapat sehinggalah satu peristiwa yang membawa tragedi kepada Medina dan keluarganya berlaku disebabkan oleh Ameer.
Sepatutnya pada hari kejadian tersebut kanak-kanak yang diculik adalah Ameer Mikail. Tapi entah macam mana penculik-penculik yang menjalankan misi penculikan itu tersilap culik Medina Qairina pula. Nasib Medina memang baik walaupun dia dikurung dan dipukul serta didera oleh penculik-penculik itu,namun dia masih mampu bertahan sehingga pihak polis menjumpainya pada hari kesebelas dia diculik. Sejak itu,hubungan antara keluarga Medina dan Ameer mulai renggang. Datuk Medina menyalahkan Ameer dengan apa yang berlaku itu. Badan cucunya penuh dengan lebam,malah muka Medina mengalami kecederaan yang agak teruk dengan luka dan parut kekal akibat dipukul oleh penculik-penculik durjana yang menculiknya.
Tak kurang dengan itu,Medina mengalami trauma yang amat dasyat. Pelbagai usaha telah dilakukan untuk membantu Medina namun tidak satu pun yang efektif. Kebetulan salah seorang kenalan rapat datuknya mempunyai cara untuk membantu Medina. Atas sebab itu,dia dibawa ke luar negara untuk diubati. Mukanya diperelokkan dengan melakukan pembedahan plastik. Setelah itu kaedah hipnotis dikenakan terhadapnya supaya melupai peristiwa ngeri yang terjadi.
Sejak itu,Medina dijaga rapi oleh semua orang disekelilingnya. Sampaikan guru persendirian diupah untuk mengajarnya di rumah. Ambil periksa pun di rumah. Cuma apabila dia meningkat dewasa keinginannya untuk keluar daripada sangkar ciptaan datuknya membuak-buak. Namun atas kasihnya dia kepada datuknya dia pendamkan sahaja hasrat itu.
Setelah datuknya meninggal dunia Medina mula berjinak-jinak dengan dunia luar. Dia meminta izin untuk belajar di sekolah menengah biasa walaupun keluarganya mahu dia belajar di sekolah swasta yang jauh lebih selesa dan selamat. Sangat low-profile!
Itulah yang membuatkan seorang Medina Qairina berbeza daripada yang lain. Walaupun dilimpahi dengan segala kesenangan,kemewahan,kemanjaan namun tidak pernah dia meletakkan dirinya sebagai seorang yang meninggi diri. Tapi dia juga tidak sesempurna mana. Masih ada kelemahan yang ada pada dirinya.
Walau pada zahirnya dia seorang yang cukup serba-serbi, tapi dalam masih banyak yang kosong. 





*Alhamdulillah!! bab kali ini ada menyingkap sikit pasal masa lalu Medina dan Ameer. Tak sangka rupnya mereka pernah kenal.. jeng jeng jeng.. agak2 apa jadi pada bab seterusnya?? Ouh ye! yang tang acah2 tak berapa nak sweet tu.. maaf ye.. sebab im totally fail dalam bab2 macam tu.. TAPI!! Yes.. im a sweet talker.. muahaha (evil laugh)*








4 comments:

  1. best la... thumps uppp.. please update yg seterusnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih! ^^
      maaf ye saya lambat update.. lately ne busy sikit
      insyaAllah lepas ne saya cuba untuk update ASAP :*

      Delete
  2. Bab 6 bila nk update cik ara syg..hihi

    -YiD-

    ReplyDelete